извештаји

Трескавица, БиХ

Планина којој сам се радовала од тренутка када сам је уписала у план акција ПД ВИС за 2017.год. коју ћу водити са Дарком. Освајање Трескавице је био планиран за први викенд у јуну.Тако је и било...

Први дан наше авантуре је био петак 02.06.2017.год. Кренули смо пут Босне у раним јутарњим сатима. Онако весели, попаковани у комби, као ђаци, вадили смо из ранчева грицкалице, сендвиче, у позадини је ишао диск Бијелог дугмета, Азре, Црвене Јабуке. Радовали смо се првој паузи која је била у етно месту Сунчана река, крај реке Дрине а недалеко од границе са Босном. Уживали смо у првој јутарњој кафи на обали реке и амбијенту које је пружало ово место. Око поднева смо били на граници са Босном, прелазимо је и уживамо у пределима који су испред нас. Следећа пауза је планирана на Романији, планини која ме подсећа на неку висораван а опет пуна шумовитих предела. Стали смо у Хан Пијесак да протегнемо ноге.

Настављамо према Сарајеву. И ево је Бембаша, спуштамо се у сам центар, чувену Башчаршију. Туристе који у једној руци држе фотоапарате, у другој кесе са сувенирима, можеш видети на све стране. Гужва огромна, но не мари, све је некако лепо. Обавезно за пробати су били ћевапи са луком, бурек са месом, разне пите и сладолед, кафа из филџана са рахат локумом. Време се покварило тако да нас је киша пратила све до Врела Босне, прелепог парка на изласку из Сарајева. Док смо ишли ка Врелу Босне, поглед нам је био упрт на Игман, Требевић...да само пожелиш да проведеш пар дана а не пар сати колико смо ми имали.

Налазимо се са водичима Миодрагом и Дејаном Станић који су нас чекали у Источном Сарајеву. Крећемо према Трнову и селу Турово. Остављамо комби на сигурном у дворишту једног мештанина села. Имали смо организован превоз ствари до планинарског дома Рунолист 05 и креће авантура. Имали смо препешачити 4,5 км од села до планинарског дома, киша је ромињала, почео је да пада мрак али међу планинарима је владала весела атмосфера као и увек. Дуж целог пута се чуо жубор воде, није ни чудо јер Трескавица је планина са 9 језера и 365 извора, заиста нестварно. Нешто пре 22:00 ч стижемо у дом, распакујемо се, окрепљујемо, вечерамо и договарамо за сутрашњи дан који је био главни.

За суботу 03.06.2017.год. је најављено лепо време са могућим пљусковима и грмљавином. Будимо се пре 06:00 ч, Сунце је пустило своје зраке. Пошто се по јутру дан познаје, знала сам да ће бити ово један диван дан у сваком погледу. У 07:00 ч је био покрет, водичи су се представили групи, опремљени кренули смо у освајање Трескавице. Дом се налази на надморској висини од 1.260 м а врх Трескавице Ђокин Торањ на висини од 2.086 м, што значи да смо имали савладати 800 м висинске разлике. Први део стазе је ишао кроз шуму. Избили смо на раскрсницу звану Шишан где су ретки тренуци да ветар не дува. Ишли смо у сусрет Великом језеру, које је уједно и највеће језеро на Трескавици. Ту смо направили паузу за доручак. Дан ведар, Сунце које није било јако, таман за уживање у пределима који се могу само оком забележити баш онаквим какви јесу. Следећи део који смо имали прећи је обрастао клеком. Са стране се види Платно језеро које смо у повратку обишли. У неким моментима сам помислила да пролазим кроз пределе који красе Дурмитор. Успут смо имали извор да наточимо воду, чисту, планинску, хладну. Врх се још не назире али ту смо негде на пола пута. Прелазимо делове који су још увек прекривени снегом. Долазимо до превоја одакле се већ види врх Трескавице и који ми се у том тренутку чинио предалеко. Креће стеновити део, полако али сигурно стижемо до врха са заставом друштва на јарболу који је направљен од планинарског штапа. Успели смо освојити још један врх. Поглед са врха је био божанствен, видела се цела Босна, од Романије, Бјелашнице, Височице, Маглића, Волујка...Врхови Трескавице који су још интересантни за освајање су Трескач и Облик које смо оставили за неки други пут јер сам сигурна да ћемо се вратити овој планини. Све време смо имали детаљна објашњења водича Миодрага, где се налазимо, шта је испред нас, шта иза. Било је време за полазак, облаци су почели да се навлаче и видело се да се спрема невреме. Кренули смо и успут нас је стигла грмљавина и по која кап кише. У повратку је било планирано да се спустимо до Платног и Великог језера што смо и учинили. Поново смо се нашли на рскршћу Шишан и један део групе је одлучио да оде до Црног језера док се други део групе запутио ка дому. Ми који смо отишли до Црног језера смо имали занимљив повратак у дом. Пљусак нас је ухватио усред шуме а непосредно испред нас је прошао медвед. Кренуо је адреналин, све је прошло како треба, мокри али сви на броју стигли смо у дом. Укупна дужина стазе је 17 км, за оне који су ишли до Црног језера то је било пређених 19 км.

У дому нас је чекала вечера (супа и гулаш) која је заокружила дан, по мени заиста леп и успешан. Честитала сам Дарку на успешно обављеној акцији, додуше то сам учинила и на врху али ме је пресрео са реченицом честитамо једно другом када се сви вратимо. Захвалили смо се водичима који су били одлични. Мештани села су чули да долази група планинара да ужива у лепотама њихове планине, те су се почели скупљати у дому. Атмосфера није могла бити другачија до весела, певало се до касно у ноћ уз наздрављања.

У недељу 04.06.2017.год. у 08:00 ч смо кренули из дома ка селу. Сада смо уживали у призорима које нисмо могли видети у петак када смо долазили због мрака. Када смо стигли у село, отишли смо да видимо Казане такозвани природни феномен. Стене низ које хуче вода која их је и направила да личе на казане.

Спаковали смо се у комби и кренули ка Вишеграду, нашој следећој дестинацији. Пролазимо Фочу, Горажде...стижемо на ћуприју. Обишли смо Андрићев град, покуповали сувенире које шта хтео и пут под ноге. Опет смо у Србији и правимо план како ћемо на Златибору јести а шта друго него комплет лепињу. Ту смо већ кренули са разменама слика, објавама на друштвеним мрежама и не знам како пролете време, стигосмо у Лазаревац у 19:00 ч.

Утисци позитивни са жељом да опет идемо на ову страну!