извештаји

Долином реке Качер

Активности бициклистичке секције се настављају сада по измењеном плану. Предвиђени годишњи план за 2020. годину смо морали  да изменимо због епидемије која је сад већ такорећи иза нас. У новом плану акција за протекли викенд је била уврштена вожња до Белановице долином реке Качер. Наравно да смо одмах кренули у остварење.

Објавили смо руту и време поласка на групи а на старту се појавило нас шесторо. Од нас шесторо, петоро креће на вожњу док је наш пријатељ Коцић због обавеза дошао да нас испрати уз обећање да ће нас касније стићи и да ће нам се прикључити са Владом Јовановићем заједно. Облаци и ветар су се од самог старта уротили против нас и свима нам је у главама било само да нас киша заобиђе. Од старта вожње на челу колоне је био Влада Милић који је не тако давно организовао и возио Лазаревачки бревет 200км и сада је дошао да подржи нашу акцију једном краћом вожњом. Врло брзо смо стигли до Боговађе где нас Милић напушта. Одатле Мира, Милан, Јоца и ја настављамо да према Љигу пробијајући се кроз ветар који нам дува чеоно. У Љигу смо решили да на тренутак станемо, свратимо у пекару да се обезбедимо храном. Ту у центру Љига срећемо неколико бициклиста са којима се Мира зна и размењује пар речи а онда настављамо даље.

Брзо вртимо педале да што пре овај део пута прођемо јер се крећемо Ибарском магистралом и након једног километра код познате кафане „Два брата“ се искључујемо. Ту је ушће Качера у реку Љиг и одатле се практично крећемо узводно уз реку Качер.Уживајући у природи и њеном зеленилу нисмо ни осетили како се километри нижу брзо стижемо до Ивановаца и плаже код „Беловог Јасена“. Ово нам се место свима свидело за предах и док екипа слика ја се бацам на кување кафе. Права је штета што је време облачно па не можемо да се сквасимо али то остављамо за неку другу прилику. Испијајући кафу гледамо временску прогнозу која нам говори да кише неће бити до вечерњих сати. Таман смо се спремали да кренемо даље, јавља нам се најмађи члан Ати да се успавао и да је кренуо  за нама и да је стигао до Љига. Упућујем га где да скрене да би ишао ка нама и у две реченице се договарам са остатком екипе. Јоца и ја се враћамо по Атија а Мира и Милан иду даље и чекају нас у Белановици. Брзо смо се нашли са Атијем и што би рекао наш народ “пун гас“ да стигнемо Миру и Милана.

Уживајући у ономе што нам ова долина пружа (многи бициклисти знају јер често возе овуда) пролазимо „Перину кућу љубави“, неколико извора, прелепе стене, шуме, засејане њиве, домаће животиње свих врста и стижемо до варошице Белановица. Мира и Милан нас чекају петнестак минута и ту седамо да скупа попијемо пиће. После предаха спремни смо за полазак кад нас стижу као што су и обећали Коцић и два Јовановића (Влада и Зоки). Збијамо шале како су спори без обзира што нам Зоки чита просечну брзину (24,5 км на сат). Зоки је каснио због обавеза па није стигао да иде са нама од самог почетка.

Ми крећемо даље остављајући њих тројицу али знајући да ће нас поново стићи. Од Белановице идемо преко села Шутци одакле нам се пружа прелеп поглед. Очарани погледом на Рудник, Рајац, Дивчибаре, Букуљу (да не набрајам све планине) стижемо до села Брајковац. Велики спуст до центра села а онда поново узбрдо ка Стубичком Вису. Ветар ни једног момента није стао али ми не бринемо због тога. Кише нема што је битно па лаганим темпом пробијамо ударе ветра. У том нашем пробијању стижемо до подножја Стубичког Виса и села Барзиловица кад нас стигоше и престигоше Влада Ј. и Коцић. У пролазу су нам рекли да нас чекају на врху. Тако је и било. На врх смо изашли свако својим темпом али смо се ту сачекали и договорили да одемо на пиће. Друг Јоца пошто неће ићи на пиће и пошто је огладнео седа да презалогаји а друштво му прави Зоки. Ми остали смо се сјурили до центра града и засели у једном од локала.

Испијајући чај, кафу, свако по својој жељи, сабирамо утиске са ове вожње и овог данашњег дружења и већ планирамо нове акције и нове авантуре што само говори колико нам све ово прија и колико уживамо. До неке нове акције толико.

Да напоменем да нам је недостајала логистика тј. подршка из аута.